Vitaminlar haqida sizni qiziqtirgan malumotlar toplami

Vitaminlar haqida sizni qiziqtirgan malumotlar toplami

12.05.2018 0 By Davolash.uz

Vitaminlar haqida sizni qiziqtirgan malumotlar toplami

Vitaminlar haqida 1. V1 vitamini organizmda etishmasa, parishonxotirlik ro’y beradi, xotira pasayadi, asablar bo’g’iladi. Bundan qutulish uchun go’ja oshi. suli, arpa noni, qo’y gztptini ko’p iste’mol qilish kerak.

2. V2 vitamini kamayib ketsa, ko’z yoshlanaveradi, kamqonlik kelib chiqadi, kishi darmonsizlanib, labla- ri quriyveradi, bichiladi, labida ajinlar paydo bo’ladi. Bunday kishilar ko’proq tuxum, qo’y go’shti, xamirturush va pishloq eyishlari kerak.

DARMONDORILAR HAQIDA

3. VZ vitamini organizmda kamayib ketsa, yurak o’ynaydigan bo’lib qoladi.

4. S vitamini inson organizmi uchun eng muhim hisoblanadi. S vitamini kamayib ketsa, milklar bo’shashib, ogriqlar paydo bo’ladi, bo’ginlar og’riy boshlaydi. Yaralar paydo bo’lib, tezlikda bitmaydi va kishi tez charchaydi. Unday kishi kartoshka, karam. bulg’or qalampiri, qulupnay, limon va apelsindan ko’p mikdorda iste’mol qilishi kerak.

5. D vitamini etishmasa, unday kishini quyosh tez uradi,
sochlari to’kila boshlaydi. U kishi sut va qatiqni ko’p iste’- mol qilishi kerak bo’ladi.

6. Inson organizmida K vitamini etishmasa, jigar, ichak va buyrak kasallikdariga chalinadi, qoni yaxshi ivimaydi. U kishi piyoz, karam, qovun, ko’k no’xat, loviya va ko’katlarni ko’p iste’mol qilinsa, foyda qiladi.

7. N vitamini etishmasa, organizmda yog’ bezlarining faoliyati buziladi. Bunday holda sochlar tez oqaradi va to’kiladi. Buning darmoni bo’lka non,.guruchli ovqatlar, jo’xori, go’ja va jigarni ko’p mikdorda iste’mol qilish bilan amalga oshadi.

 

 

Yuqoridagi nomlari qayd etilgan vitaminlar inson organizmida etishmasa, turli xil salbiy o’zgarishlar kelib chiqadi.

Tirnoqlar tushib ketishi, bo’y past bo’lishi, tez-tez, har-xil yaralar chiqishi, yuzga yara toshishi mumkin. Bunday holatlarda ko’proq yongoq, kungaboqar va kanop yog’idan foydalanish kerak.

Inson organizmida barcha vitaminlarning o’z me’yorida bo’lishini ta’minlash uchun yilning turli fasli- da etarli miqdorda noz-ne’matlarni iste’mol etib turishi zarur.
Shunday qilingan taqdirda o’z organizmingizning soglom bo’lishiga erishgan bo’lasiz.
Ushbu maqolalarni ham o‘qing:

jinsij aloqa uzaytirish

farzand korish

qizlik pardasi

jinsiy aloqa haqida

No votes yet.
Please wait...